Citylawn

D+ gør græsset grønnere
D+ har den spændende opgave, at hjælpe Citylawn med deres introduktion på det danske marked. Vi startede helt fra bunden, da virksomheden ikke engang havde et navn.
Kort fortalt leverer Citylawn meget naturtro kunstgræsplæner, der kan lægges i haven, på terassen, på fællesområder, på altanen osv.. Den primære målgruppe er husejere boende i eller tæt på byområder.

E dags workshop
En workshop af blot en dags varighed dannede grundlaget for det kreative arbejde.
Vi fik afdækket bl.a. målgruppe, prispolitik, konkurrenceforhold, positionering, taktik for distribution, styrker og svagheder, målsætning samt produktets value proposition.

Udvikling af navn
Første step var at udvikle et navn til virksomheden og de tre forskellige kvaliteter, der pt. distribueres.

Navnet skulle:
- Signalere at der er tale om en græsplæne
- Fortælle at produktet henvender sig til folk boende i eller uden for byzoner
- Være internationalt da virksomheden også vil ind på de andre nordiske markeder
- Det blev så til Citylawn og de tre kvaliteter fik navnene Milano, Berlin og Barcelona. Alle tre indbydende byer folk kender.